انتخابات

مدیرکل بهزیستی کردستان به ارائه توضیحاتی درباره مشکل مسکن و تعلل در تأمین نیازمندی خانوارهای تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت.

علت بی‌خانه ماندن ۷ هزار خانوار بهزیستی در کردستان

به گزارش قدس انلاین، رسولی با اذعان به اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۱۴۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان فاقد مسکن هستند، اظهار داشت: از این تعداد، ۴ هزار و ۸۷۵ خانوار در مناطق شهری و ۲ هزار و ۲۶۹ خانوار در مناطق روستایی کردستان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۶۲ خانوار از این تعداد، زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که چند سال طول می‌کشد که مشکل مسکن این خانوارها برطرف شود؟ تصریح کرد: از لحاظ تأمین آورده سهم بهزیستی، هیچ محدودیت منابع نداریم اما مشکل در تأمین آورده خانوارها است که توانایی آن را ندارند. الان احداث یک واحد مسکن با ساده‌ترین تجهیزات و مصالح ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.

وی افزود: طبق تعرقه سال گذشته، بهزیستی برای احداث یک واحد مسکن  ویژه زن سرپرست خانوار و تک نفر معلول ۱۵۰ میلیون تومان سهم خودش را پرداخت می‌کند و مابقی برعهده فرد متقاضی است.

رسولی عنوان کرد: همچنین بهزیستی برای خانوار دو معلول روستایی در استان کردستان ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه قیمت مسکن در استان به طور قابل توجهی افزایش یافته و بسیاری از افراد توان خرید مسکن را ندارند، اذعان داشت: اولویت اول خانوارهای بهزیستی بحث معیشت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.